Jak możemy
pomóc?

Przed wynajmem / rezerwacją

Aby wynająć samochód w sieci Hertz należy posiadać wypukłą kartę kredytową (embosowaną), wystawiona na kierowcę. Karta kredytowa jest niezbędna. Nie akceptujemy kart płaskich bądź debetowych ponieważ nie wszystkie z nich umożliwiają wykonanie preautoryzacji na czas wynajmu.

Nie, aby wynająć samochód w sieci Hertz należy posiadać wypukłą kartę kredytową (embosowaną), wystawiona na kierowcę.

W celu weryfikacji możliwości preautoryzacji środków na karcie prosimy o bezpośrednie sprawdzenie z bankiem, gdzie karta została wydana.

Tak wszystkie samochody są ubezpieczone.

Wszystkie nasze wynajmy posiadają ograniczenie odpowiedzialności na wypadek uszkodzenia bądź kradzieży auta, Collision Damage Waiver ( CDW ) oraz Theft Protection ( TP ). Oznacza to, że jeśli uszkodzenie bądź kradzież auta nastąpi z winy klienta ale nie zostanie przy tym złamany regulamin, klient odpowiada tylko do określonej kwoty. Kwota ta jest zależna od grupy samochodu. Jeśli uszkodzenie bądź kradzież nastąpią z winy osób trzecich, klient nie zostanie obciążony, pod warunkiem uzyskania raportu z Policji, stwierdzającego winę drugiej strony.

Istnieje możliwość ograniczenia bądź zniesienia odpowiedzialności wykupując opcję Super Collision Damage Waiver ( SCDW ) ograniczające odpowiedzialność o 50% udziału własnego w przypadku kolizji bądź ubezpieczenie Super Cover ( SC ) znoszące odpowiedzialność na wypadek kolizji bądź kradzieży.

UWAGA: Powyższe opcje nie obejmują uszkodzeń kół ( felg, kołpaków, opon ), lusterek, anteny, szyb, wycieraczek, wnętrza samochodu, dachu, podwozia oraz tablic rejestracyjnych.

Tak, w naszej ofercie posiadamy opcje ubezpieczeniowe GLASS PROTECTION (GP) – znoszącą odpowiedzialność na wypadek uszkodzenia lub wybicia szyby oraz TYRE PROTECTION (TP) – znoszącą odpowiedzialność na wypadek uszkodzenia opony.

Kwota zależy od tego jaką grupę samochodu wynajmujesz oraz czy wykupiłeś dodatkowe opcje SCDW bądź SC.

Pieniądze odblokowujemy zaraz po zakończeniu wynajmu. Czas odblokowaniu środków na koncie zależny jest od banku.

Blokada następuje wg. zasady: Wartość wynajmu + zabezpieczenie+ depozyt za paliwo

Aby wynająć samochód niezbędne jest prawo jazdy, aktualny dowód osobisty oraz karta kredytowa. Wszystkie dokumenty muszą być wystawione na osobę, która będzie kierowała samochodem. Kierowca w momencie wynajmu musi przedstawić Prawo Jazdy, ważne od minimum 1 roku.

Od wynajmujących obywateli spoza Unii Europejskiej wymagane jest przedstawienie międzynarodowego prawa jazdy (IDP - International Driving Permit ). IDP jest akceptowane pod warunkiem jednoczesnego przedstawienia krajowego prawa jazdy. IDP, muszą posiadać mieszkańcy Ameryki Północnej, Ameryki Łacińskiej, Karaibów, Australii i Oceanii, Azji, Afryki oraz Bliskiego wschodu.

Aby wynająć samochód wszystkie 3 dokumenty (karta kredytowa, prawo jazdy i drugi dokument stwierdzający tożsamość) muszą być na to samo imię i nazwisko.

Tak, aby wynająć samochód w momencie odbioru należy przedstawić imienną kartę kredytową głównego kierowcy użytą podczas dokonywania przedpłaty.

Aby wynająć samochód w sieci Hertz należy mieć minimum 25 lat oraz prawo jazdy ważne od przynajmniej 1 roku. Istnieje możliwość wykupienia dodatkowej opcji umożliwiającej wynajem oraz prowadzenie samochodu osobom od 21 roku. Opcja ta jest niedostępna dla grup G, H1, X, Y.

W sieci Hertz posiadamy ponad 20 grup samochodów. Każda z grup posiada swoje cechy szczególne. Rezerwując grupę masz pewność, że dostaniesz samochód taki bądź podobny spełniający te same wymagania dotyczące wielkości, mocy silnika, rodzaju skrzyni biegów etc.

We wszystkich naszych punktów jest możliwy odbiór poza godzinami pracy punktu. Jest on dodatkowo płatny po potwierdzeniu przez konkretną lokalizację realizującą ten serwis.
Zwrot jest możliwy bez żadnych dodatkowych dopłat. W naszych punktach są dostępne keyboxy, w którym można zostawić kluczyki, nawet jeśli punkt jest nieczynny.

Wyjątkiem jest punkt Łódź Lotnisko im. Władysława Reymonta. W tym punkcie obowiązują ścisłe godziny otwarcia.

Tak, kierowca jest odpowiedzialny do momentu zamknięcia umowy przez pracownika punktu. Umowa zamykana jest bezpośrednio po otwarciu placówki, gdzie nastąpił zwrot.

W przypadku wynajęcia lub zwrotu auta poza godzinami otwarcia może zostać doliczona opłata, której wielkość jest uzależniona od godziny pojawienia się klienta. W przypadku wątpliwości co do wysokości opłaty należy skontaktować się bezpośrednio z punktem wynajmu bądź z naszym Działem Rezerwacji.

W okresie od 01.11 do 31.03 doliczamy do każdego wynajmu opłatę Winterization Fee, która pokrywa koszty zimowego płynu do spryskiwaczu, wyposażenia auta w opony zimowe/wielosezonowe, szczotkę do śniegu i skrobaczkę. Wielkość opłaty to 15,99 pln brutto za dobę przy maksymalnej wartości 223,86 pln brutto przy wynajmach trwających powyżej 14 dni.
Dodatkowo może zostać naliczona opłata za Młodego kierowcę, czyli kierowcę, który w momencie trwania wynajmu ma między 21 a 25 lat (jeszcze nieskończone) w wysokości 28,29 pln brutto za dobę przy maksymalnej wartości 282,90 pln brutto przy wynajmach trwających dłużej niż 10 dni. Minimalny wiek kierowcy w momencie rozpoczęcia wynajmu to skończone 21 lat. W przypadku ukończenia 25 roku życia nie naliczamy takiej opłaty.
Dodatkowo płatne są również pozostałe akcesoria, np. fotelik dla dziecka (26,97 pln brutto za dobę przy maksymalnej kwocie 134,87 pln brutto przy wynajmach trwających powyżej 5 dni) bądź urządzenie GPS (46,74 pln brutto za dobę przy maksymalnej kwocie 467,40 pln brutto przy wynajmach trwających powyżej 10 dni).

Wynajętym samochodem nie można wyjeżdżać poza wschodnią granicę polski oraz do innych krajów wymienionych w warunkach najmu.

Koszt zwrotu samochodu w innym punkcie poza granicami polski zostaje podawany klientowi przy ladzie. Dla każdego kraju jest inna cena zwrotu najniższa opłata to 1290PLN+TAX.

Winiety można kupić na stacjach benzynowych poza granicami kraju (tańsze) lub na terenie Polski (droższe), są one w formie nalepki którą trzeba nakleić po prawej stronie wewnątrz szyby czołowej lub wersji elektronicznej (Słowacja, Węgry).

W trakcie wynajmu

Przed wynajmem kierowca otrzyma umowę najmu wraz z warunkami oraz raport uszkodzeń. Na raporcie będą zaznaczone ewentualne uszkodzenia samochodu, które mogły powstać w wyniku wcześniejszego użytkowania samochodu.

Poświęć na to tyle czasu ile potrzebujesz. Oceń stan wizualny samochodu zarówno zewnętrzny jak i wewnętrzny. W razie jakichkolwiek wątpliwości poproś naszego pracownika, by zaznaczył niezgłoszone uszkodzenia na raporcie uszkodzeń. Jeśli zaistnieje taka potrzeba, pracownik zaproponuje Ci wymianę samochodu.

Zwracając auto pamiętaj aby zaparkować je w wyznaczonym do tego miejscu. Miejsca te oznaczone są logiem Hertz. Gdyby pojawiły się jakieś wątpliwości, skontaktuj się z punktem Hertz, w którym oddajesz auto. Pamiętaj aby zabrać wszystkie swoje rzeczy. Gdy pojawia się jakieś nowe uszkodzenia, powiadom o tym pracownika. Pamiętaj aby zamknąć auto. Zwróć kluczyki w punkcie, bądź wrzuć je do keyboxa. Jeśli masz takie życzenie, poproś pracownika aby poszedł z Tobą i sprawdził stan auta przy Tobie.

Jeśli będziesz uczestniczył w stłuczce, wypadku bądź nastąpi jakiekolwiek uszkodzenie samochodu, bezzwłocznie skontaktuj się z punktem wynajmu. Nasz pracownik pokieruje Cię jak przejść przez całą procedurę. W przypadku braku możliwości kontaktu należy powiadomić o zdarzeniu Policję i poprosić o sporządzenie raportu oraz najszybciej jak to możliwe skontaktuj się z Hertz.

W Hertz otrzymujesz zawsze zatankowany samochód. Powinien on być również zwrócony z pełnym bakiem. W przypadku, gdy oddasz samochód nie zatankowany do pełna zostanie naliczona dodatkowa opłata w wysokości 7,31 PLN netto za litr.

Istnieje możliwość wykupienia opcji Fuel Purchase Option ( FPO ), która umozliwia zwrot samochodu z pustym bądź niepełnym bakiem.

Spóźnienie nie jest dodatkowo płatne do 29 min. Powyżej tego czasu Hertz ma możliwość doliczenia opłaty w wysokości dziennej stawki wynajmu wraz z zakupionymi dodatkami. Jeśli wiesz, że Twój wynajem się przedłuży skontaktuj się koniecznie z naszym punktem.

Autami Hertz można spokojnie poruszać się po większości krajów. Na obszarach tychże wciąż obowiązują warunki i zabezpieczenia Hertz. Cześć z krajów jest wyłączona.
Samochodami wynajętymi w sieci Hertz Polska nie można wyjeżdżać do / zwracać w: Afryce, Azji, na Bliskim Wschodzie, jak również Albanii, Armenii, Azerbejdżanie, Białorusi, Bośni i Herzegowinie, Bułgarii, Gruzji, Grecji, Irlandii, Kirgistanie, Macedonii, Mołdawii, Czarnogórze, Portugalii, Rumunii, Rosji, Serbii ( w tym w Kosowie), Turcji, Ukrainie, Wielkiej Brytanii.

Skontaktuj się bezpośrednio z punktem Hertz bądź z assistance (kontakty podane na umowie najmu). Zorganizujemy Ci pomoc bądź skierujemy do serwisu. Niezależnie czy będzie to na terenie Polski czy innego kraju.

W cenie wynajmu uwzględnione są już koszty związane z przygotowaniem auta dla następnego klienta, nie ma potrzeby mycia ani sprzątania auta.

UWAGA: w przypadku znacznego zabrudzenia pojazdu wymagającego np. prania tapicerki może mieć zastosowanie opłata specjalna

Taka informacja zawsze zostaje podana przez pracownika podczas wydania auta, ale znajduje się również naklejka na wlewie czy jest to zielone „Benzine” (PB95 lub PB98) lub „Diesel”. Informacja ta również znajduje się w zawieszce przy kluczykach. W przypadku zatankowania złego paliwa klient może zostać obciążony pełną kwotą usprawnienia auta.

Telefony alarmowe są zapisane na żółtej kopercie, którą klient otrzymuje przy odbiorze samochodu. W zależności od potrzeby zapisujemy również numery telefonów do sąsiednich krajów, do których udaje się klient.

Po wynajmie

W celu zmiany danych nabywcy na fakturze prosimy o kontakt pod adresem e- mail CRD@hertz.pl , prosimy o podanie numeru rezerwacji bądź numeru kontraktu oraz prawidłowych danych do wystawienia faktury. Korekta zostanie przesłana zwrotnie w najbliższym możliwym czasie.

Nie ma możliwości uzyskania faktury w innym języku. Faktury, zgodnie z polskim prawem, wystawiane są w języku polskim.

Wszystkie faktury za wynajmy zrealizowane na terenie Polski są wystawiane w PLN.

Faktura jest przesyłana na adres mailowy wskazany w Umowie Najmu w ciągu 7 dni roboczych od zakończenia wynajmu. Jeżeli po upływie tego terminu nie otrzymasz faktury, prosimy o kontakt z CRD@hertz.pl

Kaucja jest automatycznie zwalniana w momencie zakończenia wynajmu, z uwagi na transakcje między bankami może to zająć do 10 dni roboczych. To od wewnętrznych procedur bankowych zależy czas blokady środków na koncie Klienta.

Dodatkowe obciążenie po wynajmie może być związane z popełnionym wykroczeniem. W momencie, gdy Hertz zostaje poinformowany o wykroczeniu ( w ciągu 90 dni od wydarzenia) uprawnionym służbom lokalnym przekazywane są dane najemcy. W związku z tym naliczana jest opłata administracyjna, która stanowi dodatek do kosztu naruszenia.

Ze względu na wzrost liczby zawiadomień o mandatach i wykroczeniach Hertz nie może już absorbować dodatkowych kosztów związanych z przetwarzaniem danych. Władze lokalne są zobowiązane do skontaktowania się z Klientem bezpośrednio w celu przekazania kopii naruszenia i zażądania zapłaty grzywny. Hertz nie posiada kopii mandatów.